Tài nguyên dạy học

Hỗ trợ trực tuyến

Điều tra ý kiến

Các bạn thầy trang web của chúng tôi thế nào?
Bình thường
Đẹp
Đơn điệu
Ý kiến khác

Thống kê

  • truy cập   (chi tiết)
    trong hôm nay
  • lượt xem
    trong hôm nay
  • thành viên
  • Ảnh ngẫu nhiên

    Chum_nho.bmp Hinh_vuong.bmp Ti_vi.bmp Thuc_hanh_ve_HCN.bmp Lo_hoa.bmp DSC00332.JPG Tao_tai_khoan_HS.flv Picture_035.jpg 050920121181.jpg Thu_tuong__TQ_hanh_dong_cuc_ky_nguy_hiem__VietNamNet.flv HD_lai_xe_may_an_toan2.jpg HD_lai_xe_an_toan2.jpg HD_lai_xe_an_toan2.jpg Sua_chua_may_tinh.jpg Sua_chua_may_tinh.jpg May_vi_tinh.jpg GT_may_tinh__tin_hoc.jpg GT_thiet_ke_web.jpg DH_CNTT.jpg Pho_cap_tin_hoc_cong_dong.jpg

    Thành viên trực tuyến

    0 khách và 0 thành viên

    Chào mừng quý vị đến với Thư viện Tài nguyên Giáo dục Vĩnh Phúc.

    Quý vị chưa đăng nhập hoặc chưa đăng ký làm thành viên, vì vậy chưa thể tải được các tư liệu của Thư viện về máy tính của mình.

    Nếu chưa đăng ký, hãy đăng ký thành viên tại đây hoặc xem phim hướng dẫn tại đây.

    Quý vị phải sử dụng email ***@vinhphuc.edu.vn do Sở GD-ĐT Vĩnh Phúc cấp,nhờ xác thực bởi 2 tài khoản là admin-vinhphuc và admin-cntt.

    Nếu đã đăng ký rồi, quý vị có thể đăng nhập ở ngay ô bên trái.

    Unit 15: Women in society. E. Language focus

    Nhấn vào đây để tải về
    Hiển thị toàn màn hình
    Báo tài liệu có sai sót
    Nhắn tin cho tác giả
    (Tài liệu chưa được thẩm định)
    Nguồn:
    Người gửi: Dương Thị Mai
    Ngày gửi: 07h:06' 29-04-2017
    Dung lượng: 146.0 KB
    Số lượt tải: 0
    Số lượt thích: 0 người
    I. OBJECTIVES
    By the end of this lesson, students will be able to :
    + know how to spell the rising tune in a sentence
    + learn the use of phrasal verbs
    II. TEACHING AIDS:
    - Lesson plan, textbook, teacher’s book.
    III. TEACHING METHODS:
    - The learner-centered approach
    - The communicative approach
    IV. PROCEDURE:
    1. Class organization:
    Class
    Date
    Attendance
    Absentee(s)
    
    12A1
    
    
    
    
    12A2
    
    
    
    
    2. New lesson:

    Teacher’s activities
    Students’ activities
    
    I. Warm up
    Answer the questions:
    1. Are you a student ?
    - Yes, I do.
    2. Do you smoke ?
    - No, I don’t/ Yes I do.
    * T leads in the lesson
    II. Intonation
    - Help students how to read correctly with the rising tune
    - Read the sentences first: clearly, correctly
    - Listen and correct their pronunciation if it’s needed
    - Explain to read the rising tune in Yes-No questions and sentence stress
    - Let students read the sentences and work in groups
    III. Grammar
    Phrasal verbs
    Examples:
    1. I look after my baby.
    2. She usually gets up early
    The underlined are phrasal verbs.
    Phrasal verbs are combinations of verbs and prepositions or adverbs. These prepositions or adverbs are sometimes called particles
    - 2 types of phrasal verbs
    + Separable : the object can be put either between the verb and the particle or after the particle
    Ex : I looked the number up in the phone book
    Or I looked up the number in the phone book
    + Inseparable : the object always goes after the particle
    Ex: I ran into an old friend yesterday
    We don’t say :
    I ran an old friend into yesterday (WRONG)
    T gives some examples of phrasal verbs
    + To explain sth to sb: giải thích điều gì cho ai
    + To point sth at sb/ sth: chỉ vào ai/ cái gì
    + To stare at st : nhìn chằm chằm vào cái gì

    1. Exercise 1:
    - Let students read all the answers and work in pair to choose one of the following verbs(in the correct form) + the correct preposition to complete the sentences
    - Go around and help if necessary

    - Listen and remark

    2. Exercise 2:
    - Introduces some phrasal verbs
    ask sb for st: xin ai cái gì
    apply for a job: xin việc
    apply to sb: nộp cho ai
    search …for: tìm kiếm
    talk about st : nói về cái gì
    leave for somewhere: đến nơi nào
    wait for sb/st : chờ ai/ điều gì
    discuss st: thảo luận điều gì
    discussion about st : thảo luận điều gì
    - Ask students to do it
    - Walk round and help them
    - Check, correct mistakes , give reasons and mark

    - individual work
    - answer the questions






    - Some of them stand and read words aloud


    - Listen to the teacher

    - Read the sentences in chorus aloud










    - Listen and copy



    - Read and do the exercise

    - Work in pairs
    - One or two students give the correct form of phrasal verbs on the board
    - Keys:
    1, glanced at 2, invited to
    3, listen to 4, throw...at
    5, staring at 6, speaking to
    7, wrote to 8, point...at



    - listen and copy the phrrasal verbs
    - work individually to do the exercises
    - other students listen and remark each other


    * Keys:
    1, for 2, for 3,to
    4, for 5, about 6, x
    7, about 8, x 9,for 10,for

    - Listen and copy

    
    
    3. Consolidation:
    Group work
    Write down as many phrasal verbs with get as possible




    


    4. Homework:
    - Learn phrasal verbs
    - Prepare next lesson


     
    Gửi ý kiến